Bir Detoks Hikayesi - 1

11:51


2016'nın ilk günlerinden selamlar herkese,
İyisiyle kötüsüyle 2015'i bitirdik ve yeni bir yıla başladık. Her sene uzun uzun listeler hazırlardım kendime; yeni yıldan beklentilerim, istediklerim ve en çokta yapacaklarım listesi. Bu yıl öyle uzun uzun listeler hazırlamadım ama en çok istediğim 'Sağlıklı Yaşam' olayına başladım. Çünkü yeni yıl için ne planlarsam planlayayım sağlıklı olmadığım sürece hiç birini yapamam.
2015'in son zamanlarını sağlık açısından biraz kötü geçirdim. Hal böyle olunca da vücudum artık S.O.S veriyor dedim. Çünkü suyu bile içmeye üşenen bir insandım. Bu yüzden 29 Aralık gününü Detoks Günü ilan ettim. Zira vücudumun önce temizlenmeye ihtiyacı vardı.
Neler yaptım peki?
Sabah 8 gibi uyandım, uyanır uyanmaz bir bardak suyun içine biraz limon sıkıp içtim. Aslında amacım koşuya (yürüyüşe bile razıydım) gitmekti fakat havanın aşırı soğuk ve kapalı olması evde pilates yapmaya ikna etti. 45 dakika pilates yaptıktan sonra sebze suyu hazırladım.

Sebze Suyu 
- 1 Elma
- 1 Mandalina
- 1 Havuç
- 1 Kivi
- Birkaç Dal Brokoli
- Birkaç Ispanak Yaprağı
- Bir Demete Yakın Maydanoz
- 6-7 Adet Taze Nane

Hepsini meyve sıkacağından geçirdim. Bu ölçülerle ortalama bir büyük bardak çıktı zaten ve taze taze içtim. Hafif buruk ama iyi bir tadı vardı. En azından benim damak tadıma hitap etti diyebilirim.
Bu arada gün içinde atıştırmak için kurabiye yapmaya karar verdim. Çünkü kan şekerimdeki oynamalardan dolayı devamlı bir şeyler atıştırmam gerekiyor. Atıştırmadığım taktirde ise baş dönmesi ve halsizlik gibi sorunlar yaşıyorum.

Kurabiye
- 1 Su Bardağı Yulaf Ezmesi (Eti Lifalif Yulaf Ezmesini kullandım)
- 4 Yemek Kaşığı Pekmez (Evde doğal pekmez vardı onu kullandım)
- 1 Yumurta
- 1 Paket vanilya ( vanilya özüde kullanılabilir. Ben Dr. Oetker kullandım)
- 1 Paket Kabartma Tozu ( Tadınca bakınca verdiğim karara göre aslında yarım pakette konulabilir hatta hiç konulmasa da olur)
- 1-1,5 Tatlı Kaşığı Tarçın (Tarçınla aram iyi olduğu için bolca koydum. Biraz da şeker isteğimi kesin istedim )
- Ceviz ve Kuş Üzümü (Burası bence opsiyonel. İstediğinizi koyabilirsiniz. Ben evdekileri değerlendirdim)

Hepsini karıştırıp, yağlı kağıdım olmadığı için az zeytinyağıyla yağladığım tepsiye koyup,  150 derecelik fırında 30 dakika pişirdim. Mis gibi kokuyordu :)

Onlar pişerken bir bardak beyaz çay hazırladım kendime. Bir dilim limon, bir parça kabuk tarçın ve bir tane karanfille birlikte demledim. Demlediğim dediğime bakmayın aslında; ketıldan su koyup, poşet çayla beklettim. :) Doğadan'ın Beyaz Çay serisinden Portakal Çiçeği olanı kullandım.

Ara arada bir gün önceden hazırladığım detoks suyunu içtim.

Detoks Suyu
- 1 Limon
- Biraz Saplı Maydanoz
- Birkaç Tane Taze Nane Yaprağı
- Biraz Tane Karabiber
- Biraz Portakal Kabuğu
- Biraz Tane Karanfil
- 2 Yemek Kaşığı Yeşilçay
- 1 Litre su
- 1 Parça kuru zencefil

Tüm malzemeleri kaynamak üzere olan suyun içine atıp bir süre karıştırdım. Yaklaşık 5 dakika diyebilirim. Ocaktan alıp, tencerenin ağzını kapatıp yaklaşık 20 dakika demledim. Soğuduktan sonra da şişeye koyup ertesi gün içmek üzere buzdolabına koydum. Buruk bir tadı ve keskin bir kokusu vardı. Tarçın eklemeyi unuttum, ama isteyen ekleyebilir.

Gün içerisinde kurabiyelerden başka bir şey yemedim ve detoks suyuyla beraber bolca su tükettim. Akşam 7 gibi bir tabak mercimek çorbası içip yeme kısmını kapattım. Ama su ve detoksa devam ettim. Bir gün için bana 1 litrelik detoks suyu yeterli geldi aslında.
Gün içerisinde zaman zaman başım dönse de kendimi enerjik hissettim. Arada bir mide bulantısı da yaşadım.
Etkileri konusunda net bir şey söyleyemiyorum ne yazık ki ama kendimi arınmış hissetmek istiyorum. Fakat birkaç günlük gözlemlerime göre; detoksa başlamadan önce sivilceli ve kızarık olan yüzüm daha dingin, daha yumuşak oldu. Bir anda durulmasını detoksa bağladım.

Yaptığım tarifleri hiç bir diyetisyenden almadım. Tamamen kendi tercihlerime göre yaptım ve daha önce edindiğim bilgileri kullandım. Sayarak ya da tartarak değil göz kararıma güvendim. Her insanın vücudu farklı yapıdadır ve farklı ihtiyaçları vardır. Bunları göz ardı etmeden siz de kendiniz için bir şeyler yapabilirsiniz. Detoks gününün benim için en iyi yanı hiç şeker almamış olmamdı. Tatlı isteğini bastırabilen bir insan olamadım hiç bir zaman fakat hiç şeker almadan hatta hiç işlenmiş gıda yemeden durabilmem büyük bir başarıydı benim için.

Uzun uzun detoks nedir diye bahsedip, sizleri sıkmayacağım ama eğer daha detaylı bir yazı isterseniz de Sayın Ayşe Arıcan'ın bu yazısından faydalanabilirsiniz.
Bu yazı biraz arkası yarın tadında olup seriye dönüşecek ve bahsettiğim tariflerin daha fazlasını ve daha detaylısını diğer postlarımda bulacaksınız.. :)

İyi bir sene olsun
Özellikle de bol sağlıklı olsun..
Sağlık olduktan sonra istediğiniz her şeye ulaşabilirsiniz :)

Sevgiyle kalın..

Benzer Yazılar

0 Yorum